Pilates Methode

Pilates is een bewegingsvorm dat ontwikkeld werd door Joseph Pilates tijdens de Eerste Wereldoorlog met als doel gewonde soldaten beter te revalideren. Joseph Pilates was ervan overtuigd dat geestelijke en lichamelijke gezondheid met elkaar verbonden waren. Tijdens het oefenen leert men mentale vermogens te gebruiken om de spieren te beheersen. Deze link tussen lichaam en geest is een efficiënte manier van trainen.

 

De methode bestaat uit een serie oefeningen waarbij de nadruk wordt gelegd op de correcte ademhaling en de juiste balans tussen kracht en souplesse. Er wordt gebruik gemaakt van de buik-, onderrug- en bilspieren als centrum van kracht waardoor de rest van het lichaam vrij kan bewegen. 

Er zijn zes belangrijke principes:

  • centering
  • concentratie
  • controle
  • ademhaling
  • flow
  • precisie

De Pilates sessies worden aangepast aan de individuele noden en mogelijkheden van elke deelnemer.

Voor wie

Pilates is toegankelijk voor iedereen: van jong tot oud, mannen en vrouwen, weinig ervaring in sport tot topsporter,... . Pilates kan aan elk individu aangepast worden.

Pilates is voor iedereen die wilt werken aan een krachtig en flexibel lichaam. Op die manier kan er een verbetering in gezondheid en houding verkregen worden. Daarnaast zijn personen met klachten of sporters die preventief willen werken, ook gebaat met Pilates. 

Resultaten

  • toename kracht
  • toename flexibiliteit
  • verbetering lichaamshouding
  • toename stabiliteit
  • afname rug-, nekklachten
  • verhoging energie
  • verbetering lichaamsbewustzijn
  • verbetering coördinatie
  • ...

Pilates bij MOMENTUM

Dinsdag

  • 19u30-20u30 Advanced
  • 20u30-21u30 Intermediate

Donderdag

  • 9u30-10u30 Intermediate
  • 18u-19u Beginners
  • 19u-20u Beginners

INSCHRIJVEN

Schrijf je in voor een vrijblijvende proefles via mail of via het contactformulier.

info@groepspraktijkmomentum.be